backlinks

Op verschillende manieren is het mogelijk om de website waarvoor je verantwoordelijk bent hoger te laten ranken in Google. Dat dit belangrijk is mag wel duidelijk zijn. Je Google-ranking heeft namelijk rechtstreeks impact op de aantallen bezoekers de je site trekt. En zonde genoeg websitebezoekers kun je natuurlijk nooit die omzet realiseren die je in gedachten had. 

Een van de manieren om je ranking te verbeteren is door in te zetten op een zo goed mogelijke online autoriteit, oftewel de autoriteit die je website heeft bij Google. Dé manier om dit voor elkaar te krijgen is door linkbuildingactiviteiten te ontplooien. Het vergaren en verdienen van backlinks werkt immers op gunstige wijze door in je autoriteit. Bij het verzamelen van deze backlinks kan er echter wel een hoop misgaan, iets waarover je meer leest in de volgende alinea. 

backlinks

Houd rekening met deze valkuilen van linkbuilding

Bij linkbuilding is het raadzaam er alles aan te doen de volgende valkuilen te omzeilen:

  • Wanneer je links plaatst of laat plaatsen op externe websites, doe dit dan altijd op sites die enige relevantie hebben met jouw vakgebied.
  • Plaats je links op zo veel mogelijk verschillende websites. Dit komt namelijk ‘natuurlijk’ over.
  • Verspreid de plaatsing van je backlinks zo veel mogelijk door de tijd. Te veel links in korte tijd plaatsen is namelijk ook iets dat onnatuurlijk overkomt.
  • Plaats je een link verpakt in een artikel? Zorg er dan voor dat dit een informatief artikel is van goede kwaliteit. Een matig, slordig of irrelevant artikel kan namelijk weleens een averechts effect sorteren.
  • Onthoud dat je vooral op de lange termijn baat hebt bij linkbuilding. Op de (zeer) korte termijn een significant betere Google-ranking halen door linkbuilding is waarschijnlijk niet realistisch.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *