Narrowcasting

Wanneer we het over narrowcasting hebben, dan hebben we het in feite over een digitale manier van communiceren, waarbij de boodschapper aan een gerichte groep mensen informatie wenst te verstrekken. De meest bekende vormen van narrowcasting zie je ongetwijfeld in openbare gebouwen zoals ziekenhuizen en gemeentehuizen. Daar zie je op centraal geplaatste schermen bijvoorbeeld wanneer het je beurt is. In een commerciële omgeving zoals een winkel kun je dit middel echter ook inzetten. Ben jij de eigenaar of uitbater van een winkel? Lees dan hieronder drie manieren waarop narrowcasting je verder kan helpen.

Narrowcasting

Reclame in de etalage

Ten eerste kan narrowcasting ervoor zorgen dat voorbijgangers geïnteresseerd raken in de producten die je aanbiedt. Dit doe je door in de etalage een beeldscherm te plaatsen. Daar toon je uiteraard precies die producten op die je graag onder de aandacht wilt brengen. Een beeldscherm is hiervoor ideaal, want hiermee kun je producten op z’n mooist tonen.

Extra attentie in de winkel

Je kunt ook reclame maken door een beeldscherm in je winkel neer te zetten of op te hangen. Deze strategie werkt natuurlijk wel alleen wanneer je winkel ook daadwerkelijk geopend is. Hoe dan ook kunnen bezoekers van je winkel hierdoor extra geattendeerd worden op bepaalde producten en de voordelen ervan.

Persoonlijke adviezen en bijsturing

Het laatste grote pluspunt van het toepassen van narrowcasting in een winkel is dat je hiermee actief met klanten kunt overleggen over de beste keuzes. Door samen met een beeldscherm, eventueel in de vorm van een tablet, aan de slag te gaan kun je de geïnteresseerde nog beter duidelijk maken welke producten je hebt. Zo kun je degene bijsturen en de juiste kant op begeleiden, hopelijk naar een aankoop die alle partijen tevreden maakt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *