De title-tag

Om jouw SEO en de zoekmachine marketing te verbeteren, is het belangrijk om voor jouw title-tag te zorgen, aangezien deze titel als eerste in de resultaten van zoekmachines verschijnt. Dit is de hoofdregel waarop mensen zullen klikken om toegang te krijgen tot het artikel. Deze tag moet het hoofd zoekwoord bevatten en moet duidelijk en beknopt zijn. Over het algemeen mag de title-tag van een pagina niet langer zijn dan 512 pixels (50 tot 70 tekens).

Geoptimaliseerde url

Zoekmachines en de resultaten van de zoekmachine marketing hechten veel belang aan de URL’s van webpagina’s. Potentiële klanten zullen je inderdaad gemakkelijker kunnen vinden als de URL eenvoudig en duidelijk is. Daarom is het noodzakelijk om het te optimaliseren, door simpelweg de domeinnaam te behouden, gevolgd door de trefwoorden die je hebt geïdentificeerd. Dit zal ook bijdragen aan de algehele zoekmachine marketing.

De metabeschrijving

De metabeschrijvingstag verschijnt in zoekmachines, onder je title-tag en is een SEO-element dat niet over het hoofd mag worden gezien. Het geeft een beknopte samenvatting van de inhoud die op de pagina te vinden is. Google houdt geen rekening met deze tag in zijn algoritme om de resultaten te ordenen, maar het is deze tag die ervoor zorgt dat een gebruiker wel of niet op jouw artikel klikt. Verwaarloos het dus niet! Je moet ervoor zorgen dat internetgebruikers het artikel willen lezen. Deze tag moet daarom uniek en aantrekkelijk zijn om klikken op jouw URL te genereren. Over het algemeen mag de metabeschrijvingstag niet langer zijn dan 165 tekens. Sinds begin 2018 is de lengte van de metabeschrijving echter toegenomen en bedraagt ​​gemiddeld 230 karakters.

Alt-tag op afbeeldingen

Alt-tags op afbeeldingen worden gebruikt om de inhoud van een afbeelding aan zoekmachines aan te geven. Het is in die zin dat deze tags een belangrijk punt van uw SEO vormen dat niet over het hoofd mag worden gezien. Daarom moet je aan de alt-tags werken door de trefwoorden te gebruiken die verband houden met de afbeelding die je in jouw artikel wilt opnemen. De alt-tags helpen jouw SEO te optimaliseren, aangezien deze zoekwoorden ook door zoekmachines worden gelezen en ze precisie geven om uw inhoud te interpreteren. Met deze tags kun je ook worden verwezen in Google Afbeeldingen en meer bezoekers naar het artikel trekken en zo de SEO verbeteren. Dit zijn ook de tags die worden weergegeven als de afbeeldingen niet worden geladen en die lezers dus kunnen vertellen wat de afbeelding voorstelt.

Geen dubbele inhoud!

Om de SEO te verbeteren, mag je geen inhoud van andere sites kopiëren, noch volledig, noch slechts bepaalde alinea’s van een artikel. Dit criterium lijkt misschien eenvoudig, maar het is niet het minste. Wanneer Google detecteert dat een site inhoud dupliceert, wordt deze inderdaad niet langer weergegeven in de zoekresultaten. Het zou daarom zonde zijn om je inspanningen om je SEO te verbeteren tot niets teruggebracht zien voor een paar gekopieerde regels.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *