In deze tijden van corona zien we dat het internet nog belangrijker is als ooit tevoren. Steeds meer mensen kopen producten online en dit zorgt er dan ook voor dat bedrijven bakken met geld investeren in hun online marketing kanalen. Dit moet ook wel, want als je online niet zichtbaar bent, zal je jouw concurrentie never meer bijhouden. Het is belangrijk dat je in deze online costumer journey op het juiste moment onder de aandacht komt, maar hoe doe jij dit? Het antwoord is marketing automation.

Automatisering

Wanneer een bezoeker op jouw website komt, is de kans groot dat deze bezoeker nog in de oriënterende fase zit in zijn aankoopproces. Echter zien we dat veel marketing online al snel gericht is op direct verkoop. Doordat de meeste mensen nog rond willen kijken en kennis willen vergaren, heeft deze communicatie in veel gevallen weinig zin. Wanneer je ervoor kiest om jouw kanalen te automatiseren, kan je ervoor zorgen dat je jouw potentiële klanten op de juiste plek en het juiste moment aanspreekt. Zo kom je eerder onder de aandacht van jouw doelgroep.

Zelf doen?

Marketing automation is niet makkelijk. Je hebt de juiste kennis en tools nodig om het goed in te stellen. Als ondernemer zijnde kan je het dan ook beter uitbesteden aan een marketing automation bureau. Zo’n bureau heeft alle tools en kennis al intern, waardoor het gehele proces een stuk sneller, efficiënter en goedkoper kan verlopen. Wees je concurrenten voor en start vandaag nog met automiseren!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *